Zowat overal, elke winkel, elke website, elke mail van een webwinkel geeft je tips om te kiezen voor een fijne vaderdag.
Geef je papa een uniek cadeau.... Vier papa .... Lieve papa op een mok ... De beste papa op een phone-hoesje, enz.
Helaas, daar doe ik niet aan mee. Al lang niet meer, al 40 jaar niet meer. Want een papa, een vader, heb ik al die jaren niet meer gehad.
En nu we zelf kleinkinderen hebben, zijn die druk bezig om iets fijns te zoeken voor hun papa. Gelukkig maar voor hen, want zij kunnen dat nog doen.
Hetzelfde gaat trouwens voor moederdag, een moeder heb ik ook al jaren niet meer. Wij zijn op dit moment de 'oude generatie', degenen die nogal es vergeten worden. Er is nog eens een corona-epidemie nodig om terug die tekeningen en berichtjes te krijgen met 'omie en opie, we missen je!'.
Ik stel voor om toch es een oma-opa, bompa-bomma, eender welke naam voor grootouderdag vast te pinnen.
En als die webshops dan toch willen weten hoe oud je bent, waarom kijken ze dan niet beter uit met iemand van bij de 70 uitgelaten aan te moedigen iets voor zijn 'papa' te doen? Tja, op 't kerkhof dan maar zeker? Alhoewel, dat kan ook al niet meer, want door plaatsgebrek moest ook dàt ruimen.

Waarom ik dit hier post? Omdat ik héél waarschijnlijk niet de enige ben in dit soort situatie en om ook nog es te zeggen dat we niet alleen versleten, verouderderde IT-toestellen terug op gang proberen te helpen.